Certificeringen

De leden van de NVVL werken conform de uitvoeringsrichtlijnen van de Stichting Erkende Restauratiekwaliteit Monumentenzorg (ERM).

Voor leiwerk op monumenten betreft dit de uitvoeringsrichtlijn Historisch Leidak (URL 4010)Klik hier voor de omschrijving van de uitvoeringsrichtlijn.

Voor het herstellen van daken met metalen dakbedekking, goten en hemelwaterafvoeren in lood, zink en koper ten behoeve van onderhoud en restauratie van monumenten en karakteristieke gebouwen betreft dit de uitvoeringsrichtlijn metalen dakbedekkingen en goten bij monumenten (URL 4011). Klik hier voor de omschrijving van de uitvoeringsrichtlijn.

De leden van onze vereniging zijn door de Stichting ERM erkend.

Toetsing en certificering van de leden geschiedt door het Instituut voor Keuring en Onderzoek van Bouwmaterialen (IKOB) en BV Kwaliteitsverklaringen Bouw (BKB).